Ιερός Ναός Αγίου Νικολάου
Ιανουάριος 22, 2025Δημαρχείο Βόλου
Ιανουάριος 21, 2025Αργώ
Η Αργώ αποτελεί τη ναυπηγική αναγέννηση του μυθολογικού πλοίου που χρησιμοποίησε ο Ιάσονας, γιός του νόμιμου βασιλιά της Ιωλκού Αίσονα, για να φέρει με τους Αργοναύτες από την Κολχίδα στον ετεροθαλή αδερφό του πατέρα του και σφετεριστή του θρόνου του, Πελία, το Χρυσόμαλλο Δέρας, που χάριζε δύναμη και πλούτη στον κάτοχό του. Πρόκειται για την προβιά του χρυσού κριαριού που έστειλε από τον ουρανό η νεκρή Νεφέλη, σύζυγος του Αθάμα, βασιλιά του Ορχομενού (για να σώσει τον γιο της Φρίξο από τη θυσία που επέβαλε στον πατέρα του το Μαντείο των Δελφών), την οποία ο Φρίξος χάρισε στον Αιήτη, βασιλιά της Κολχίδας, και αυτός κρέμασε σε μία βελανιδιά στο δάσος του θεού Άρη, αφήνοντας έναν δράκο να τη φυλάει.
Η Αργώ της Αργοναυτικής Εκστρατείας κατασκευάστηκε στις Παγασές, επίνειο της Ιωλκού, με ξυλεία από το βουνό Πήλιο, από τον φημισμένο ξυλουργό Άργο, υιό του Φρίξου, και τα αδέρφια του, τον Κυτίσουρο, τον Μέλανα και τον Φρόντιδα, κατ’ εντολή του Ιάσονα. Ο βασιλιάς Πελίας ζήτησε από τον Άργο να υπονομεύσει την κατασκευή, για να βυθιστεί η Αργώ στην πρώτη τρικυμία, αλλά ο Άργος τον αγνόησε και κατασκεύασε το πιο γρήγορο και σταθερό σκάφος της εποχής του, μήκους περίπου 50 έως 60 μέτρων, εξαιρετικά ελαφρύ για να μεταφέρεται στη στεριά από το πλήρωμά του, με θέσεις για 50 έως 60 κωπηλάτες. Κυβερνήτης του ήταν ο Τίφυς και πλήρωμά του, εκτός του Ιάσονα, ήταν βασιλικοί γόνοι από όλη σχεδόν την Ελλάδα.
Ο μύθος αναφέρει ότι η θεά Αθηνά, η προστάτιδα του Ιάσονα, τοποθέτησε στην πλώρη της Αργούς ένα κομμάτι ξύλου από την ιερή βελανιδιά της Δωδώνης που μιλούσε και είχε μαντικές ιδιότητες για να προστατεύει τους Αργοναύτες από κινδύνους. Το 2006, ο Δήμος Βόλου, με τη βοήθεια τοπικών καραβομαραγκών και του προγράμματος του Ινστιτούτου “Ναυδόμος”, ολοκλήρωσε την κατασκευή μίας ρεαλιστικής εκδοχής της Αργούς, με τη μορφή 50-κωπου προϊστορικού πλοίου του 14ου αιώνα π.Χ. Η σύγχρονη Αργώ, στην κατασκευή της οποίας έγινε προσπάθεια εφαρμογής τεχνικών της αρχαιότητας και χρησιμοποιήθηκαν πιστά αντίγραφα ορειχάλκινων προϊστορικών εργαλείων, ολοκλήρωσε το 2008 με επιτυχία ένα πειραματικό ταξίδι 650 μιλίων σε 8 εβδομάδες, αντιμετωπίζοντας πολλές καιρικές και άλλες δυσκολίες, και επιβεβαιώνοντας την εφικτότητα της Αργοναυτικής Εκστρατείας, ως σπουδαίου, για την εποχή του, ναυτικού εγχειρήματος.
In 2006, the Municipality of Volos, with the support of local shipwrights and the Institute's «Navdomos» programme, completed the construction of a realistic version of Argo, in the form of a 50-hulled prehistoric ship of the 14th century BC. During the construction processes, ancient shipbuilding techniques were applied and replicas of prehistoric bronze tools were used. In 2008 an experimental sail was held. The journey was 650 miles and lasted about 8 weeks. The ship and the crew had to deal with tough weather conditions and other difficulties that in the end confirmed the feasibility of such a huge naval operation, such as the Argonaut Expedition.
Ανακαλυψτε αλλα μερη γυρω σας
Photo Gallery